Odstoupení člena výboru

07.02.2022 20:51

Vážení členové,

 

když jsem se hlásil do funkce člena výboru, měl jsem vizi toho, čeho bych chtěl v klubu dosáhnout.  Po tom, co mě výbor zvolil předsedou, sem si myslel, že by to mohlo jít. Dalo by se to shrnout do 5 bodů.

1 – rozšíření členské základny

2 – rozšíření chovatelské základny

3 – podpora nových i původních chovatelů, podpora dovozu ze zahraničí a podpora krytí v zahraničí

4 – finance klubu na podporu chovu

5 – zlepšení pověsti

 

K bodu 1: když jsme nastoupili, jako výbor, měl klub ke dni 31.7.2021 87 členů. Což je sakra málo. Můj cíl byl dostat se k hranici 500 členů za celé funkční období. Měl jsem v plánu náš klub trochu zviditelnit. Aby lidé měli povědomí o tom, že nějaký takový klub je. Podle mých zkušeností na dalmatiny spousta lidí zapomíná, jak se říká, sejde z očí, sejde z mysli nebo o nich tvrdí, že jsou blbí.

Pár malých reklam, nějaké akce pro lidi a ono by se to pomalu rozjelo. Chtěl jsem ukázat lidem, jaký dalmatin ve skutečnosti je.

K seznamu členů se ještě vrátím, letos nezaplatilo 12 členů členský příspěvek na rok 2022 a nově přijatých členů od 1. 8. 2021 je 18, takže momentálně máme v klubu 94 členů. A jedna přihláška je v řešení.

 

Bod 2: je v návaznosti na bod 1. Je u nás strašně málo chovatelů, kteří dalmatiny chovají. S rozšířením členské základny bych chtěl rozšířit i chovatelskou základnu. Čím více chovatelů, tím větší výběr pro krytí i uchovnění jedinců, kteří jsou pro chov opravdu vhodní, jak exteriérově, zdravotně tak povahově.

 

Bod  3: Podpora nových chovatelů – poskytnout jim úplný servis, pomoct jim vše vyřídit, alespoň prvních pár vrhů.

Pro všechny chovatele: odpustit jim některé poplatky, nebo je za ně zaplatit (např zápis do plemenné knihy ČMKU, atd…).

Podpora dovozu ze zahraničí nebo krytí v zahraničí: chov potřebuje dotáhnout novou krev, genetickou rozmanitost, tam by klub například mohl poskytnout přímou peněžitou podporu např. na část cestovní ch výdajů.  S importem pomoct se zápisem aby vše bylo jak má a nebyli žádné pozdější problémy, že někdo něco zapomněl, jak se v nedávné době stalo.

Bod 4: finance klubu, za půl roku co jsme ve funkci se stav konta DK zvýšil o něco málo více než 30 000 Kč. A to i přes to, že jsme pořádali nákladnou klubovou výstavu při WDS. Další příjmy měli být z klubových výstav, kdy už byly domluveny místa i ceny formou sponzorských darů, takže kromě zaplacení rozhodčího by nebyli žádné výdaje a DK by vydělal. To samé se týká i Dalmatin víkendu, kde to bylo vše už zajištěno tím samým způsobem. Já jsem měl rozjednané sponzorské dary ve výši něco málo přes 50 000 Kč. Všechny tyto peníze jsem chtěl právě na podporu chovu.

 

Bod 5: DK se netěší moc dobré pověsti. Tu jsem chtěl zlepšit právě prezentací na různých akcích, rozšířením členské základny, kdy by se neshody, mezi jednotlivými tábory více rozmělnily, a nebyli by tak vidět. Neshody byly, jsou a vždy budou v každém větším kolektivu, ale čím víc je lidí v tom kolektivu, tím méně jsou tyto neshody vidět navenek.

 

Bohužel, nebyla mi dána možnost toto vše dotáhnout do konce a jsem bojkotován určitou skupinou členů hned ze začátku, protože jsem chtěl, aby bylo vše neutrální a hlavně férové pro všechny (viz. Rozhodčí na klubovou výstavu při WDS, kde původního rozhodčího domlouvala a měla se o něj starat od příjezdu až do odjezdu jedna z vystavovatelek. Což je proti výstavnímu řádu i proti etice, a kdybych to nechal tak, byl by to ještě velký problém a hlavně neférové vůči ostatním vystavovatelům). A jelikož v tomto klubu nejde většině členů o rozvoj plemene dalmatin, ale spíše jeho degradaci, protože vlastní zájmy, klientismus a dvojí metr na chovatele jsou přednější než prospěch plemene, jsem se rozhodl skončit a to k 31. 3. 2022.

 

Marek Marko